Pierre Bonnard,pictor Post-Impresionist

PIERRE BONNARD
Pictor, ilustrator şi litograf francez, se naşte în Fonteney-aux-Roses pe 3 octombrie 1867.
Artist postimpresionist, studiază la Academia Julien, unde îi şi cunoaşte pe viitorii membrii ai grupului de avangardă Les Nobis: Serusier, Maurice Denis, Ronson, Roussel, Vallotton şi Vuillard. Bonnard este fondatorul grupului si realizează dezideratele teoretice ale acestuia: eliberarea de tirania subiectului şi modelului şi abordarea picturii prin prisma logicii interne a demersului plastic. „Prezenţa obiectului, a motivului, îl deranjează pe pictor în momentul în care pictează. Punctul de plecare al tabloului fiind o idee, dacă obiectul este prezent în momentul când el lucrează, există pericolul ca artistul să se lase furat de incidenţele vizibilului direct, imediat, şi să se piardă pe parcurs ideea iniţială(…) Nu rămâne decât motivul, care invadează şi domină pictura”, exprima pictorul într-o corespondenşă păstrată de la el.

In 1891 l-a intalnit pe Touluse Lotrec si a inceput sa-si prezinte lucrarile la expozitia  Société des Artistes Indépendants.Bonnard este cunoscut pentru folosirea intensa a culorilor, iar compozitiile sale  complexe sunt deseori interioare insorite de camere si gradini populate de prieteni si membri ai familiei.Sotia sa Marthe a fost subiectul cel mai prezent in cea mai mare parte. Ea e vazuta stand la masa din bucatarie cu resturile cinei sau nud, in multe lucrari fiind reprezentata ca nud asezat in vana. A pictat si cateva aautoportrete, peisaje, naturi statice cu flori si fructe.Bonnard nu a pictat din viata, mai degraba si-a desenat subiectele-fotografiindu-le uneori- si si-a luat notite despre culori.Apoi a pictat pe panza in atelierul lui.n 1938 a avut o expozitie foarte importanta alaturi de Vuillard la  Art Institute din Chicago. Si-a terminat ultima sa lucrare, „The almond tree in flower” cu o saptamana inaninte de a muri la cabana sa cottage din La Route de Serra Capeou de langa Le Cannet, pe Riviera Franceza, in 1947.

Bonnard era un admirator al gravurilor japoneze, a căror tehnică are o mare influenţă asupra operelor sale. Deși opera sa grafică este vastă (afișe, ilustrații, litografii, desene) și de o mare prospețime, cu un simț remarcabil al liniei și al valorilor de contrast alb-negru, Bonnard rămâne un pictor și, ca pictor, un colorist. În compozițiile sale funcția principală o deține dialogul maselor cromatice, coloritul.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Creează-ți site-ul web cu WordPress.com
Începe
%d blogeri au apreciat: